I´m Back

Ok detta är väl inte en dag försent att jag skriver ett par rader...

Nytt år och en ny säsong och då tycker jag att vi hottar upp sidan lite. Hm svart... inte illa..

Bloggen har legat lite på is fram till idag men jag måste säga att gästboken har varit riktigt underhållande de senaste månaderna. Mycket tack vare folk som Stig-Bertil. Han må vare ordentligt dum i päran men han har iallafall fått igång en hel del intressanta diskussioner. Vet dock inte vad han har emot mig? Om nu inte Stig-Bertil och Martinssons ömma moder är samma person så har jag alltså två i föreningen som inte är något större fan av mig.... Börjar mer och mer känna mig som Patrik Ekwall...
 
Längtar tills träningen imorgon och få höra vad Ted har råkat ut för i helgen..

Om vi ska gå tillbaka till gästboken så var det väl inte så lysande att kalla sig för Zeke om man vill komma hit och provträna. Ungefär som att komma ned på IP och säga: Hej, jag skulle vilja provträna här ni kan kalla mig Leif Larsson... Nej du i FIF är legenderna heliga.

Och nu över till något som alla på Bjäre borde protestera emot, och nej jag pratar inte om golfbanan i Påarp utan Grevies bedrövliga gästbok. Ursäkta alla Gikkare jag menade ert Forum. Där kan man alltså, om man nu lyckas att logga in, diskutera allt möjligt. Har man ont i mjälten eller några andra men då går man bara in under rubrik "Sjuk" och kan där förmodar jag få hjälp med sina bekymmer. Är man sugen på att diskutera Bowling, inga problem finns en flik för det med. Nej, gör en vanlig gästbok är ni snälla. Hade jag nu hetat Gun Karlsson eller Janet Gunnarsson så hade detta stått i Engelholmaren fortare än hönan sket. Är det någon som mot förmodan har ett användarnamn och lösen får ni gärna klippa ut denna kritik och lägga under fliken "Ny hemsida, vad tycker ni?"

Sapp lovade mig på årsfesten att nu när han inte är ordförande längre skulle han ge sig in i gästboken och skriva men jag tycker det har lyst med sin frånvaro. Om nu inte Sapp går under namnet Stig-Bertil...

Hörde att Maria Engdahl hade börjat prya på MM... Hm gynnar mig.

Kan ge mig fan på att Jansson har något med Forumet att göra...

Ni som inte vet det så har VK legenden Rikard Lindström en fantastisk röst, han sjunger sjukt bra för att vara amatör...

Om vi nu ska gå in lite på fotboll vilket den här bloggen igentligen ska handla om har vi fått ett riktigt bra nyttförvärv ( Lånat av Ronny "Filmnet" Nilsson ) i Pelle Johansson. Rydells blogg ringde upp Pelle för att få reda på lite mer av det senaste tillskottet.

P telefon: Ring.... Ring..... Ring.....
P: Ja det är Per
R: Hej Per detta är från Rydells blogg och jag skulle vilja ställa ett par frågor till dig så FIFs fans får veta lite mer om dig och ditt liv.
P: Ok det ska väl gå bra.
R: Vi börjar lite lugnt, när blev du av med oskulden?
P: Vad fan är det för en jävla fråga? (Per svarar med en irriterad röst)
R: Öh.. nej det är väl en helt vanlig fråga
P: Ja du får iallafall inte svar på den.
R: Ok då tar vi en annan, vilken klubb har du som moderklubb och vilka lag har du spelat i?
P: Skäldervikens IF är min moderklubb sen har jag även spelat i ÄFF och nu senast i Ödåkra.
R: Engelskt favoritlag?
P: Tottenham
R: Spurs? Det var som fan.
P: Ha ha skoja bara vem fan är så dum som håller på Tottenham, nej Liverpool är laget i mitt hjärta.
R: Bäste medspelare?
P: Daniel Moberg
R: Bäste motspelare?
P: Jonnie Fedel
R: Jag såg Jonnie Fedel på Hipp i Malmö förra lördagen
P: Jasså
R: Öh ja skit samma vi går vidare. Bästa fotbollsminnet?
P: Fotbolls VM 94
R: Om du fick välja två stycken att ha en trekant med vem skulle du då välja?
P: Hm svår.... Jag säger Tom Selleck och Jennifer Brown.
R: Jennifer Brown? Då har du samma smak som Mange Olsson.
P: Jasså, ja hon är för jävla grann... Jag har faktiskt ett kort av henne i plånboken.
R: Så pass, ja det var väl allt för mig. Tack så mycket Per och välkommen i föreningen.
P: Tack så mycket, känns fantastiskt bra och jag hoppas att jag inte kommer göra er besvikna.
R: Det vet vi att du inte kommer. Ha det så bra.
P: Detsamma, hej.

Känns som att vi har ett mycket bättre lag i år än ifjol. Med Pelle och hemvändaren Kalle får vi lite mer rutin och en massa nya möjligheter att ställa upp vår startelva på. Hade vi haft detta laget ifjol hade vi aldrig tappat kvalplatsen. Årets serie känns mycket tuffare men jag tror vi kan vara med och slåss i toppen och bli inte förvånade om vi spelar i fyran 2008.

Glöm nu inte att komma ned och se oss möta Klippan kl 13:00 på lördag.

Till sist

Lika som Bär:

image22


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra blogg.. men när tappa Pär (så tycker jag att han ska stava) oskulden?

2007-03-13 @ 23:10:43
Postat av: Anonym

Bra blogg.. men när tappa Pär (så tycker jag att han ska stava) oskulden?

2007-03-13 @ 23:10:43
Postat av: Rydell

Vem har sagt att han har tappat den?

2007-03-14 @ 13:41:04
Postat av: saknar dig!

nu är det inte roligt längre, jag har lidit nog, in med en ny blogg!!
Annars har du gjort dit!

2007-06-19 @ 20:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback