I´m back again

Satan vad det går bra för Grevie. Börjar misstänka att samma vatten som har gjort halva laget trebenta nu har något med deras framgång att göra. Hur som helst så kommer vi att gå om dem i höst var så säkra.  

Nu när halva serien är spelad och vi går in i höstrusket så är det en rätt stor besvikelse att vi ligger där vi ligger. Vi har stundtals spelat en riktigt bra fotboll men har tyvärr haft alldeles för många svackor i matcherna vilket jag hoppas vi kan få bukt på till hösten. Med start nu på onsdag mot Kullavägen.  

Midsommar blev i vanlig ordning en folkfest med Billesholms musikkår, Helan & Halvan, Pastor Jansson på moppen och fest i Bröderna Johanssons trädgård. Festen varade in på morgontimmarna eller när nu Lillis efterfest dog ut. Gick förbi Sverkers hem under tåget och där satt en smurf som måste ha kommit bort från sitt ekipage och drack en öl. Som gammal karnevals deltagare blev jag minst sagt upprörd att det dracks alkoholhaltiga drycker mitt under brinnande tåg. Synd att vissa ska förstöra för andra. 

Är det någon som har sett Inga gladare än i lördags? Tänk vad lite pengar kan få igång dessa gamla ruggugglor?. 

Smurfen i Sverkers trädgård visade sig vara Bruno Nilsson och han var ju inte med i tåget så jag rapporterade inte händelsen vidare. 

Liverpool har nu i stort sett gjort klart med den spanske anfallaren Fernando Torres vilket innebär att äntligen kommer ligaguldet hem till Liverpool. Och nej Öhman då menar jag inte till Everton, och nej Dubbel inte blir det till Tranmere heller? 

Vem var Pålle? Albert eller Herbert? 

Sebbe började sommarjobba hos mig idag. Jag lärde han allt jag kan och sen tog vi frukost.  

Undrar om de har Internet på Härliga Hem? Om inte kanske någon från IFK Rössjöholm som läser detta kan skriva ut bloggen och ge till Conny "detfattasenskruvidennaBillykopian" Ekenberg. Conny har som den råtta han är lämnat det sjunkande skepp som förr hette Edins? 

Pålle var Herbert. Tror jag? 

En god vän till mig vi kan kalla honom för "Rikard" stod för midsommarhelgens bästa kommentar när han efter flera veckor äntligen fick svar från en tjej via sms.  "Rikards" kommentar:
-         Jaha nu svarar hon, och det mitt i päresäsongen, fattar hon inte att jag inte kan träffa henne nu
          kan det lika gärna va? 

Vem var fadern förresten i serien Albert & Herbert? Måste googla det?.. 

Albert var fadern. Men vem fan var då Pålle? Inte lätt det här med karnevalsekipage? Enligt Googles så jobba ingen av dem på Lindab, ännu mer förvirring? 

Dagens Lika som bär är ett önskemål från min syster. Och den jäveln som börjar kalla mig Uno kommer aldrig mer gå säker i min blogg?

LIKA SOM BÄR:

image23


Kommentarer
Postat av: din lillasyster

haha, bra att du tog med bilderna! faktiskt riktigt likt :)

2007-06-26 @ 16:49:18
Postat av: Publiken

Men snälla Rydell, Billesholms musikkår??? Vilket tåg tittade du på? Det var inte Billesholms musikkår som gick först i karnevalståget i Förslöv i alla fall. Research är A och O! ;)

2007-06-26 @ 19:04:49
Postat av: Anonym

ja en mer lika som bär har vi aldrig sett maken till

2007-06-27 @ 13:42:07
Postat av: Larry

Bra blogg Uno!

2007-06-27 @ 18:05:08
Postat av: Hanna

där ser du det verkar vara fler som håller med mig om likheten med uno...jag vet ju att jag alltid har rätt..

2007-06-27 @ 22:51:47
Postat av: Rydell

Musikkår som musikkår... Och Larry jag hade inte varit så kaxig om jag varit dig, man kan väl sammanfatta det med att jag har ett ess i rockärmen...

2007-06-27 @ 23:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback