Rydell V14

Jaha då var denna säsong till ända och något kval blev det tyvärr inte. Men jag tror att alla ändå är nöjda med säsongen fast vi föll på mållinjen. Konstigt att man under nio månader jobbar och sliter varje träning varje match och så tar säsongen slut under de sista femton minuterna i den allra sista matchen. Känns lite tungt men med det laget vi har så kan det bara bli bättre och jag hoppas att hela truppen till nästa år ska ha en målsättning att vinna serien för det tror jag verkligen vi har kapacitet till. Ska vi titta tillbaka på säsongen så är det ju inte de sista femton minuterna mot VK som vi förlorar kvalplatsen på. De är tre matcher som jag grämer mig extra mycket över och det är Båstad hemma och borta och sen bortamatchen mot Ballingslöv. Att vi endast tar en poäng i derbyna är alldeles för dåligt. Ballingslöv borta gör vi den absolut sämsta matchen för året där borde vi ha kunnat rulla ut dem och vinna lätt men istället föll vi in i deras långa bollar och fysiska spel vilket passar oss sådär. 

Ja ja ja ja nu tar vi nya tag och det redan på lördag när den årliga gåsafotbollen går av stapeln. Det är alltid lika spännande när gamla legender snörar på sig skruvkängorna för att med baksidan som insatts visa att det var bättre förr. I veckans lista har jag plockat ut de tio spelarna som jag hoppas kommer ned till plastgräset och visar var skåpet ska stå: 
10) Bo Lundahl, han bor ju för fan på plastgräset.
9)   Ulf Henningsson, för att han har inte lärt mig allt än…
8)   Rudi Maas, om han väljs in i mitt lag..
7)   Mange Karlsson, FIF:s bäste glidtacklare genom tiderna.
6)   Mange Olsson, bara för att de yngre ska få en chans att spela med honom.
5)   Bengt Flint, alltid kul när Bengan sparkar i ribban.
4)   Tobbe Svensson, att se en Dynghästspark är värt mer än en kylling.
3)   Jakob Andersson, Honken I är kanske den största talangen som aldrig fick chansen.
2)   Jörn Karlsson, ha ha ha såg ni maratontabellen? Jösse har bara gjort 2 mål… ha ha
i e n)  Christoffer Mackelberg, har ingen lust att gipsa foten igen.
1)    Leif Larsson, The Legend of the Legends Return… 

Måste säga att man myser lite åt Englands landslag nuförtiden…  

Vem fan kom på idén med att byta ut Orvar i filmkrönikan mot en gammal skata och ett mumintroll? Snälla Orvar ditt hår och dina pullsonger är förlåtna, kom tillbaka… 

Var på fest i fredags med familjen Engdahl/ Paulsson och ja måste säga att faster Marie är riktigt trevlig när hon druckit lite vin… 

Inte nog med att vi förlora mot VK förra söndagen igår var det dags igen när Rikard Lindström var hembjuden på en liten fotbollsafton med först landskamp och sen ett par hårda dueller framför X-boxen i FIFA 07. Lindström med Lehman i målet tog tre straffar och vann fullständigt orättvist mot en forcerande Liverpool maskin. Jag blir så trött, tur Larry också var med så man fick vinna någon match… 

Jag t.o.m. saknar Nils-Petter….. 

Har en lilla syster som sitter vid datorn 7 timmar varje dag och chattar med vänner och andra skumma personer, så här brukar det se ut när man kommer in och tittar på deras chattslingor:
 -         var gör du ha ha ha
-         ont i magen ha ha ha
-         gå på toa då ha ha ha ha
 -         kan inte Johan är här h ah aha ha a
-         ha ha ha ha
-         det är inte kul ha ha ha 

Och så håller de på hela kvällen och jag måste undra vad fan är det som är så jävla roligt? Nä jag säger då det, dagens ungdom.. 

Är så gammal nu att jag kan använda frasen” Dagens ungdom…” och jag gör det väldigt ofta.. speciellt när jag pratar om Jens…  

Stavar man verkligen pullsonger så här? 

Nu när säsongen är över så behöver man inte oroa sig för att bli petad vilket innebär att man kan lägga tränaren som Lika som bär och ändå kunna sova gott ikväll… 

Lever Jens förresten? Och Silbersky var håller han hus? Har inte sett Silbersky sen han var Lika som Bär för några veckor sen…


66007-18


Kommentarer
Postat av: lillasystern.

men sluuuta, så har jag aldrig skrivit, ha ha ha haaaaa!

2006-10-13 @ 22:53:43
Postat av: mamma

Enligt SAOL stavas det polisong

2006-10-15 @ 13:24:37
Postat av: Rydell

Tack Mor...

2006-10-16 @ 11:11:36
Postat av: Lindström d.y.

Jag spöar Rikard i Fifa med enbart vänstran...
Se till och joina XL-coachen nu Johan. Höjman har startat liga.

2006-10-25 @ 21:53:36
Postat av: Rydell

Hade varit kul, har tyvärr inte Internet hemma så jag får väl spela mina bortamatcher i Lund och VK

2006-10-27 @ 15:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback