Rydell blogg V9

Efter en veckas bröllopsplanerande är jag nu tillbaka med nya funderingar. Ska försöka att skriva denna blogg i sängen vilket redan har visat sig vara allt annat än lätt. Det går inte att ligga på magen för då får man kramp i axlarna och att ligga på rygg som jag gör nu är inte heller helt lätt man får ju nackspärr.
Efter att i veckan fått höra att de stackars folkpartister som anklagade Lars Danielsson för att ha haft en affär ( och nu pratar jag inte om Bjärehallen ) i deras blogg kan få stränga bestraffningar, har gjort mig lite osäker på om det verkligen var så briljant att hävda att länsman Lilja var lik en afrikansk pungekorre. Så jag tar tillbaka förra veckans Lika som bär och ber hela familjen Lilja om ursäkt.

Undrar om Mats Olsson ( inte Gögaolsson utan Mats på expressen ) ligger och skriver i sin säng? Ligger han på magen eller rygg?

På torsdag får Bjärevallen riktigt fint besök då den gamle tränarlegenden Lars-Göran Persson kommer på besök med sitt Jonstorp. L-G P som har haft i stort sett hela FIFs a-lag som elever inne på fotbollsgymnasiet får nog bekänna taktiska ess i rockärmen om Jonstorp ska gå segrande ur denna fight. Den som bemästrar TTV bäst kommer att gå segrande ur matchen.

Eftersom fotboll är ett lagspel så gläds man verkligen av att vi vann i lördags fast jag inte var med, verkligen roligt för killarna, jättekul.. och att Mange fick göra mål nu när han ersatte mig var ju jättebra, verkligen riktigt kul för honom… sen spelar det ju ingen roll vem som gör målen men att just Mange, som halka in lite på ett bananskal bara för att jag inte kunde vara med, fick göra ett var ju fantastiskt roligt… säkert kul för honom…

Nä jag ska inte vara bitter. Det kunde ha varit värre. Man kunde ju sett ut som en pungekorre.

Tänk att Kenny Jönsson som var en medelgod back i NHL men platsa knappt i Tre Kronor kommer hem och spelar hockey ett år i Rögle och vad händer? Jo han utvecklas till världens bäste back… kanske är de det Larry också försöker med borta i Grevie…

Ted som har varit borta en längre tid för sitt blygdbens brock tränade lite lätt med laget i förmiddags ( ok det var ikväll men det låter så proffsigt med förmiddagspass ) men kommer inte vara spelklar till torsdagens match.

Fan vad gott att det snart är VM. Och något som är ännu bättre är att Zlatan skratta och skämta på presskonferensen idag det lovar gott.

Alltså jag hoppas någon läkare läser bloggen och kan bevisa att det finns något i manskroppen som heter Blygdben…

Gick riktigt bra för mitt HD lag i helgen, båda mina anfallare gjorde mål 1 av Sebbe och 1 av den gamle storspelaren Mirza Kursomovics. Anton Hjalmarsson hängde 1 för VK vilket innebar 3 poäng till VK men framförallt 1 poäng till Coxis Paugar…

Nu har jag slagit upp Blygdben i akademins ordlista och då visade det sig att det är den manliga motsvarigheten till Blygdläppen vilket visar att Ted inte är skadad utan att han bara haft ett helvetes flyt på Bahnhof den senaste tiden.

Det är många som säger att Inga är korkad men jag håller inte alls med hon har bara lite otur när hon tänker…

I veckans lista har jag rankat Sveriges bästa fotbollsspelare de senaste 20 åren. Det är bara spelare jag själv sett som platsar på listan ( TV matcher räknas )

10) Per Zetterberg, synd han inte fick chansen att spela något stort mästerskap
9 ) Martin Dahlin, för hans VM kval till 94 och hans spel i VM:et
8 ) Andreas Isaksson, håller samma klass som Ravelli höll 94 men han gör det i alla        matcher
7 ) Glenn Hysen, framförallt eftersom han är den enda svenska spelaren som har dragit på sig den röda Liverpool tröjan.
6 )  Teddy Lucic, hade förmodligen inte dominerat mot Kvidinges B-lag men plocka bort Ronaldinho är inga problem för Lucic
5 ) Jonas Thern, en Anders Svensson (som har en ruggigt bra dag) och en Tobias Linderoth i en och samma spelare.
4 ) Fredrik Ljungberg, många säger att utan Bergkamp hade inte Freddie varit något i Arsenal, Rydell säger tvärtom hade inte Arsenal haft Ljungberg hade Bergkamp varit slut för länge sedan.
3 ) Zlatan Ibrahimovic, kommer snart bli den bästa genom tiderna
2 ) Henke Larsson, CL finalen säger allt.

Ien ) Anders Svensson, man kan inte spela fotboll och springa som en pingvin samtidigt när ska Lagerbäck inse detta? Ut med pingvinen och in med Källström

1 ) Tomas Brolin, var Sveriges absolut bästa spelare VM 90, EM 92 och VM 94 och i det sistnämnda var han fan top tre i världen, synd att inte Leeds fatta det

Kicki jag kan redan nu säga att jag inte kan vara med på torsdag för jag har fått nackspärr.

Hm precis när man släppts från Kumla faller man för frestelsen och ryger rätt in igen…

66007-11


Kommentarer
Postat av: Dr. Snaggels

Vill upplysa de oallmänbildade om mannens blygdben, följ länk och titta manskropp nr 2....http://sv.wikipedia.org/wiki/Blygdben

2006-05-24 @ 12:37:16
Postat av: haha

ja man kan inte se skildanad på dom två

2008-03-26 @ 19:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback