Rydell blogg V6

Fredagens match mot Kickis gamla lag gick lite sådär. Trots hyfsat spel första halvtimmen kändes det som Klippan var ett nummer för stort i denna match.  Det som svider mest är att se sjundetränarens näst bedrövligaste bror (Ante är självklart familjens svarta får)  stå och hånle efter matchen, Tobbe du kommer att få äta upp detta i höst. För någon vecka sedan skrev jag att alla borde ha konstgräs men med facit i hand är den en förbannad tur att vi kommer att gå på gräs nu framöver.

Borres Blackburn slog fan Larrys Chelsea.

Att hitta på saker att skriva om varje vecka är inte så förbannat lätt som vissa tror. Därför denna vecka tog jag hjälp av min gode vän Daniel Johansson och bad honom ta ut ett Grevie all star lag med de bästa spelarna i klubbens historia. Sen har jag här under tagit ut ett FIF all star som kommer att möta Daniels lag nu till helgen. Nästa vecka kommer en seriös genomgång av matchen. En seriös redogörelse av matchen är alltså raka motsatsen till Engelholmarens våldtäckt på småklubbsfotbollen som vi får läsa varje söndag.

Grevie All StarFIF All Star
  
Mv: Jimmy LarssonOla ”el-ola” Olsson
Vb: Henrik AnderssonMats ”Gögaolsson” Olsson 
Mb: Peter ”Stelben” RöijerMagnus Olsson
Mb: Niklas ”Swiss” SvenssonMats ”Skryffe” Söderqvist
Hb: Per ”Speg” SvenssonDavid Auraldsson
Vm: Lars-Olof ”Lollo” PerssonUlf Henningsson
Im: Christer ”Tablettasken” UnossonTommy Henningsson
Im: Kenneth “Nykteristen” BramsellRonny ”Sexbomben” Nilsson
Hm: Jakob “Yrvädret” Troedsson Ronny ”BOIS” Holm
Ks: Anders ”Elskåpet” OlssonLeif ”Legenden” Larsson
Ks: Henrik ”Ostbågen” AnderssonStefan ”Kal” Karlsson
  
Avb: Fredrik ”Larry” LarssonRudi Maas
         Micke ”Lauda”Karl-Johan Engdahl
         Carl-Mateo UllmanStaffan Hedberg
         Jonas “Legenden” Börjesson Inge ”Pålle” Pålsson

Matchen kommer att spelas på anrika Hovalla kl 15:00 på lördag och förhandssnacket har ju varit om Grevies anfallspar kommer att fungera tillsammans och kommer bröderna Henningsson att få stopp på Grevies tunga mittfält? Svar nästa vecka… (snacka om cliffhanger)

Är det någon som vill köpa en nästan ny Saab 900 kan ni höra av er till mig. Bilen är fullutrustad med bla stolsvärme och ett helt oanvänt reservhjul. Köper du den innan den siste maj stoppar jag med en väg atlas och ett cykelställ, eller cykelstället får ni bara låna tills min granne vill ha tillbaka det.

Tillsist Jonnes frukost, middags och kvällsmats tips:
1 Skalad banan
3kg Havrefras
½ liter Yoghurt med skogsbärssmak
Blanda ihop ingredienserna och efter måltiden kan det sitta fint med en 4-5 gula Blend.
Funkar även som nattamat om man är trött på Lindéns…

66007-8


Kommentarer
Postat av: Niklas

Tyckte mycket om Lika som bär.

2006-05-04 @ 14:13:53
Postat av: Anonym

jag med, men var är likheten mellan dessa 2?

2007-07-12 @ 23:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback