Rydell blogg V10

Efter någon veckas frånvaro kommer nu min blogg igen. Tänkte börja att berätta lite om förra helgens lagfest. Den började med en liten golftävling på Åkagårdens eminenta golfbana där det bjöds på allt annat än golfgodis.. Krettan gick tillslut vinnande ur tävlingen. Närmaste hål och längsta drive gick till Andy Persson. Men det är inte vinnarna vi kommer ihåg utan de tappra caddies som följde spelarna alla 18 hålen.

Nog om tävlingen och över till festen på IP. Tanken var att vi skulle ha en Idol tävling med en jury bestående av Sebbe, Krettan och Borre. Tyvärr glömde Ted karaokemaskinen hemma så vi fick beställa en taxi till Skälderviken för att hämta den, så tävlingen blev något försenad. Men när den väl kom igång fick vi se det ena fantastiska numret efter det andra, ett tag trodde man att man satt på Wallmans salonger.. De tre domarna var stenhårda och såga kraftigt till höger och vänster, de var så hårda att Maas inte våga sig upp på scenen.. De tre domarna sjöng även en lite sång i pausen och vi kan väl sammanfatta deras nummer med, öh.. sådär.

Rydell sammanfattar Idol tävlingen:
Bästa rösten: Oskar Lundvall, riktigt bra röst faktiskt
Största energin på scen: Simon Josefsson, han är som en 14 årig skolgrabb som precis blivit av med oskulden till en 7 år äldre gynekologsdotter
Bäst klädd: Jonne Höjman, hans Pippi Långstrup klädsel var kvällens behållning
Bästa låtvalet: Ted Nilsson, Sjörövarfarfar passade honom som handen på bröstet
Årets kommentar: Johan Maas, ” är det någon som vill dela två pizzor med mig”
Årets vinnare: Simon och Oskar, Grattis

Kvällen fortsatte sen med groggar, cigarrrökning, disko i omklädningsrummet och till sist en ordentlig städning av klubbstugan… Sen blev det en liten runda till Torstens, Prima och sist Bahnhof tror jag.. Rydells minne sviktar lite efter Torstens..

Gunnarstorp åkte på en liten kyss i fredags när vi faktiskt fullständigt körde ner dem i gruvan, 8-1 var i underkant. Noterbart i matchen var att FIF hade en genomsnittsålder på 20,3 och med 9 egna produkter i startelvan…

Ser verkligen fram emot nästa match där förhoppningsvis serieledande VK kommer att åka på sin första svidande förlust. Hoppas Förslövsborna går man ur huse för att se matchen som spelas i VK, kan behövas för det kommer nog Karups befolkning att göra. Jag tror det blir 4-3 till FIF och hoppas att Anton Hjalmarsson gör 3 mål, har honom i HD laget…

Puh bara några dagar kvar nu till VM premiären, börjar bli lite nervöst faktiskt. Tror att Ljungberg kommer att bli VM:s kung tillsammans med Steven Gerrard.

Kan ha fel men med dagens B-lags mål gick Rydell upp på lika många mål som Sebbe igen i maratontabellen… he he kommer nog spela mycket i B-laget i höst…

Avslutar veckans blogg med tävlingen vem har sagt vad:
- Vem fan har spytt i min näsa?
- Janne, byte jag orkar inte mer. (Sagt under match i år)
- Drick gips bonnjävel.
- Spelar ingen roll att bensinpriset har gått upp jag tankar ändå bara för 100:-
- Vad bygger dem här? ( Sagt om tunnelbygget för ett år sen)
- Roine har du kollat PH värdet i dosan på henne?
- Jag har absolut inga krav på brudar, det är det som är min styrka.
- Ssh det ska kännas så här ( sagt till en tjej under hennes första ”äventyr” )
- Spelar ingen  roll vad ni säger jag är ändå Sveriges svar på Jonny Bråttom
- Jag dricker aldrig mjölk innan matcher för då får jag mjölksyra
- The bail is red, vaddå röd heter väl red ( sagt under engelsklektion på frågan vad heter Bilen är röd på engelska)

Och de personer ni ska sätta till rätt citat är:
-         Johan Holmqvist
-         Mathias Olivestedt
-         Niklas Lindström
-         Fredrik Larsson
-         Johan Maas
-         Peter Axelsson
-         Kristoffer Stark
-         Magnus Olsson
-         David Auraldsson
-         Jonas Höjman
-         Henrik Andersson

66007-12


Kommentarer
Postat av: Webmaster

Den riktiga genomsnittsålder i Gunnarstorpsmatchen var 19,81 år nytt rekord för laget!"

Postat av: Anonym

hur kommer det sig att du kallas rydell?

2006-06-13 @ 16:07:19
Postat av: Rydell

Hade du, vem du nu är, läst min blogg från början hade du kunnat läsa varför jag kallas för Rydell. Nu får du skylla dig själv..

2006-06-15 @ 15:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback