Rydell V16

Då var julen snart till ända och vi har nu gått över från att säga God Jul till God Fortsättning. Snart är vi inne i en fas då Gott slut gäller men det endast i ett par timmar sen är det Gott nytt år som gäller. I dagens samhälle har vi nu även tagit till en ny slappare version av Gott Nytt år och det är kort och koncist Gott Nytt.  

Snön lyser med sin frånvaro och det gynnar alla speciellt golfaren som kallar det nya väderproblemet för Väderförbättring och inget annat. Själv så spelade man 18 hål golf i strålande solsken ute på Torekov idag. Fantastiskt med den nya väderförbättring som sker i vårt land. 

Önska alla fick den underbara väckningen som jag fick på julaftonsmorgon. Klockan hade precis slagit halv nio och en stor ljushårig brunbjörn (läs Larry) vrålar HAPPY KRISTMES och hoppar in i sängen där man försöker sova bort de 3 beska man hade tagit dagen innan. Alltid lika speciellt med den första julhälsningen… 

Jo granen blev sned i år igen… 

Man fick äran att vara Tomte i år också och detta hemma hos familjen Ekenberg. Men först tomta man lite hemma hos grannen där yngste sonen frågar: Tomten hur kan du alla språk? Som tur var visste inte det lilla barnet att Tomten hade stora problem med både tyska och engelska i skolan, ja svenska också för den delen. –Jo det fick jag lära mig när jag var en liten tomtenisse. –Kan du inte säga något på finska? Undrar den nyfikne lille ungen. –Ei saa peittää, sa tomten… jag visste att jag någon gång skulle få igen för alla gånger jag har suttit på toa.. 

Ett riktigt gott nytt år på er alla.


66007-20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback