Rydell blogg V5

Man får vara med om mycket när man spelar fotboll på vår nivå. I lördags var det alltså match i Ignaberga. Att bara hitta till Ignaberga krävs både karta och kompass eller i vårt fall en Jonas Höjman som hade åkt förbi orten 2 miljoner ggr när han plugga konst i Kristianstad. Jag kan säga att hade Ola Olsson med sitt lokalsinne ( han hittade varken till eller ifrån Eskilscupen de 8 åren han var pojklagsledare ) varit lagledare hade vi aldrig kommit till matchstart.  Väl där bytade vi om i ett hyreshus inte helt olikt Kal beddas hus. Matchen var jämn i 7 min sen började Ignaberga spelarna att gå på knäna vilket gjorde matchen allt annat än spännande. Efter 90 min stod det 9-1 till FIF efter bla 1 mål av Ted Nilsson. Men det är inte den stora vinsten eller Sebbes hattrick vi minns utan att Borre dök upp vid sidlinjen som enda FIF supporter… stort Niklas.

Vet inte om Larry läser min blogg men om du gör det Larry så måste jag fråga dig hur det gick i semin mot Liverpool? He he jasså ni förlora.. det suger..

Hur i hela friden hittade Borre till Ignaberga?

Tobbe Dyngas dam Åsa var lite upprörd förra veckan för att hennes favoritprogram Mork och Mindy inte var med på listan. Förlåt Åsa men inte ens Robin Williams kunde rädda den bedrövliga serien.

Veckans lista:

Tom Cruise 5 bästa filmer ( Ok lite bögvarning att lista Tompas bästa men jag gillar han så fuck off )

5: Cocktail ( såg inte lika fräckt ut när man själv försökte jonglera med 5 liters dunken innan man blanda en god juicagrogg)
4: Coktale ( tror inte Tompa är med i den men jag kunde inte låta bli att ta med den...)
3: Född den 4 Juli ( Ruggigt bra krigsdrama )
2: Mi2 ( Coolaste motorcykelstunten som finns )
ien: Mourinhio ( han kanske inte har med Toms filmer att göra men han är bedrövlig)
1: Top Gun ( Vem fan spelar beachboll i jeans? Jo kungen Cruise)

Kan väl säga att fast Tompa (Tom Cruise inte Hålihuvet) är min idol kommer jag inte äta någon moderkaka...

Blir en något kortare blogg denna veckan för jag måste upp tidigt i morgon ska till tyskland och köpa… öh vingummin och tic-tack..

Fattar fortfarande inte hur Borre kunde hitta dit..

Hm kanske ska döpa min son till Mork… eller kanske Skryffe? Svårt, det är ju två bra namn..

66007-6


Kommentarer
Postat av: Oskar

Fan Rydell min mamma hade också snirklatt sig till Ignaberga för att avnjuta förra veckans i bästa match i europa.....träning ikv....annars va ju bloggen fn som snus som vanligt..:D

2006-04-27 @ 09:18:54
Postat av: Niklas

Jag följde ljudet av Homis pulserande ådra.

2006-04-27 @ 09:41:14
Postat av: Rydell

Oskar din mamma är inget FIF fan hon var bara där för hon är hemligt kär i Mats Pommac Johansson..

2006-05-03 @ 16:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback