Rydell blogg V4

Då var serien igång och första matchen mot Östra Ljungby blev väl inte riktigt så rolig som vi hade tänkt. Östra spelade klassisk engelsk 80-tals fotboll med mycket långbollar och ett stabilt 8-manna försvar. Trots en massiv press i andra lyckades vi inte komma ifatt de tappra mupparna… Jag säger som fotbollsoraklet Jens Lindfors: serien är lång.. Märks att han har bott i London ett tag för Jens har verkligen mognat och kommer med smarta inlägg i alla diskussioner. Hoppas att alla som känner Jens förstår den fullständiga ironin i förra meningen. Det var väl inte helt oväntat att det blev förlust i måndags med tanke på hur svårt Förslöv har haft mot Östra genom åren. Jag har under mina elva år i A-laget alltid haft så förbannat svårt mot just Östra, det har blivit lika svårt att slå dem som att vinna Tipsrundan på Förslövs julskyltning när familjen Höjman är med i tävlingen…

Sitter och tittar på Playboy Mansion, ännu ett topprogram på kanal 5, och man måste säga att Hugh Hefner har det rätt bra…

Undrar om Inga fortfarande är sur att jag och Kalle beställde gymnastikfilm på hennes rum i Rostock?

Trodde aldrig jag skulle säga det men det suger att behöva spela på gräs på lördag, allt annat än konstgräs borde förbjudas.

Påsken är över och jag missade påskharen i år igen. Exakt vad har påskharen för funktion? Kommer han med påskägg? Kommer han med presenter? Har aldrig sett farsan gå iväg för att ”köpa tidningen” på påskafton och sen komma tillbaka som en jättehare. Hade han något med Jesus korsfästning att göra? Det är inte så att jag läser Bibeln varje kväll men borde man inte ha kommit ihåg om en hare hade spelat en stor roll de sista dagarna i Jesus liv. De kanske åt sprängd hare under den beryktade sista måltiden. Har förresten gjort några egna forskningar om just den sista måltiden och det visade sig att Jesus, som var en dåtidens Mikael Persbrandt, blev bra dragen under kvällen ( han skyllde senare detta på att han ätit dåligt under dagen och att det serverades Hallands fläder på festen). Jesus och lärjungarna drog senare vidare först till Torstens och sen Bahnhof där Jesus minne tar slut. Han vaknar sen upp i en grotta utanför Klitterhus med en bakfylla värre än Görans bowlande.. Eftersom han visste att Maria Magdalena hade lite målningsprojekt hemma i huset stannade han i grottan i tre dagar innan han gick hem. Tyvärr sprang han på två romerska soldater utanför Saloon när han var på sin väg hem och de grep honom. Han hade visst urinerat utanför Bahnhof tre dagar innan.. Och detta var för 2000 år sen så det hjälpte inte att Jesus försökte med klassikern det jag inte kommer ihåg har aldrig hänt.. Straffet blev som ni alla vet korsfästning. Som ni ser har jag gjort noggranna efterforskningar men någon hare hittade jag aldrig. Hoppas John Liljeblad läser min blogg så han kan reda ut detta.

Kom att tänka på en grej efter min straff i måndags. Att lägga en straff löst mitt i mål är lite som att ragga på Bahnhof, om inte motståndaren redan ligger utslagen i ett hörn så får man aldrig scora…

Ett nytt inslag i bloggen är en gammal Rydell klassiker och det är Listan. Ni som vill få riktig Listkänsla kan nynna refrängen till Life is Life när ni läser den. I veckans lista kommer jag ranka de 10 bästa komediserierna genom tiderna. Kom gärna med inlägg om jag glömt någon gammal klassiker.

10:      Tredje klotet från Solen ( Underbar serie med John Lithgow i högform)
9:         Chers ( Klassiker som alltid är bra, första rollen för Kelsey Grammer som Frasier Crane)
8:         Spin City ( Den enda serien som har fått Sebbe Paulsson att gråta…)
7:         M.A.S.H ( Hade jag varit 10 år äldre hade nog denna toppat min lista)
6:         Scrubs ( Sjukhus sitcom som kissar på Cityakuten)
5:         South Park ( MMMMMKKKKKKKKEEEEEEEEEEYYYYYY)
4:         Svarte Orm ( Rowan Atkinson och den något korkade prinsen, som är magiskt lik Fredrik Andersson, är helt lysande)
3:         Friends ( Tror faktiskt att Sebbe har släppt en tår även av denna serien.. )
2:         Simpsons ( Personlig favorit är den något hatiske skotske vaktmästaren, skrattar man inte åt honom har man fan ingen humor)
i en ( Inte ens Nära, för er som är Rydell listan rockies): Rena Rama Rolf ( Hjälps inte att det är Kalles favorit)

1:         Seinfeld ( Kommentar överflödig)

Kan nu tänka mig att Stisse eller någon annan stofil tänker Jaha men var fan är Albert och Herbert… Ledsen men den kom inte in på listan trots att den var bubblare i förra vecka…